Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Problémom v Rusku nie sú len lietadlá, ale aj letiská (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Niekde inde som cital, ze runway v Jaroslavli v je dlha 3 km a v pohode sa na nej rozbehnu aj velke lietadla, ale ked tvrdi Jagr ze je kratka ...
 

keci

namiesto kecania to zmerajte v googleearth. kocie 3,2 jaroslavl cca 2,5, frankfurt 3,9
 

Udajne kvoli prezidentskej...

...akcii odlietali zo zaloznej...

To je ta prva odspodu podla mna - http://maps.google.com/maps?cl...
 

 

to "prve odspodu" nie je zalozna draha ale taxiway/parking area
 
Hodnoť

 

ja zasa nechapem, preco je pred odletovou drahou antena....nemalo by byt niekolko kilometrov pred drahou prazdno? nemoze ta antena byt niekolko sto metrov do strany? sak keby sa s nou nezrazili tak nejaku vysku mali tak by snad pristali
 

 

Ale prosim vas , uz dost tych blbych spekulaci... aj ked bulvar je bulvar ...Jagr to uz je fakt odbornik na posudzovanie letisk. Pocula som priamo vyjadrenia odbornikov a samotnych ruskych letcov, ktori poznaju toto letisko ako svojich pat prstov, letisko (zaroven byvale vojenske) je asolutne vyhovujuce a bezproblemove, az nad mieru s mimoridne dlhou vzletnou drahou. Tak isto letci nesuhlasia ze pricinami katastrof v Rusku je hlavne vek lietadiel, a prave JAKy hodnotia ako najspolahlivejsie, aj tento bol z r.94, co pre lietadlo vobec nieje az taky vysoky vek, Za najvacsi problem v Rusku letci oznacuju vedenie civilneho letectva na najvyssich postoch, medzi ktorymi sa nenachadza ani jeden jediny odbornik, co pred 90 rokmi sa nemohlo stat!!! a taktiez mnozstvo sukromnych leteckych spolocnosti, co sa staraju o tie lietadla "po svojom"...Ruski letci so stazou svoje lietadla hodnotia velmi vysoko, pri spravnej udrzbe a takych letcoch, ktori sa pokladaju vo svete za najlepsich, ten vek lruskych lietadel tu urcite nieje hlavnym problemom.
 

pre Miroslava...

Zrazka z antenou bola len dosledkom toho ze lietadlo nedokazalo vzlietnut, preslo celu nadstandartne dlhu vzletnu drahu (normalne uz max. z polovice malo vzlietnut) a zanechalo este kus stop na trave...bol tam technicky problem, otazka preco a aky...
 

 

Vzletová dráha naozaj príčinou problémov nebola... Má okolo 2800 metrov - silné trojmotorové lietadlo ako Yak-42, navyše naplnené len z jednej tretiny (maximálnu kapacitu má okolo 110-120 ľudí) musí bez problémov s rezervou vzlietnuť na 1000 metroch. Takže mali teda naozaj veľmi slušnú rezervu... Na druhej strane, podľa vyjadrení expertov potrebuje Yak-42 na úspešný vzlet všetky tri motory (aspoň čiastočne). Keď nie je splnená táto podmienka, môže mať dráha aj 10 kilometrov a vzdušný priestor najbližších 50 kilometrov úplne voľný a aj tak by to lietadlo skončilo na zemi... bohužial.
 

Zdá sa, ze bola naozaj dostatocná

Ale zase na druhej strane, dlhsia dráha nikdy nie je na skodu. Keby mali piloti k dispozícii dlhsiu dráhu, tak by mali viac casu na skonstatovanie problému s motormi a prípadné prerusenie startu.
 

hehe

Keby bolo keby ... na dane lietadlo mali k dispozicii viac ako 2-nasobok(!) toho co (aj s rezervou ) potrebovali.

Heathrow ma 4000 metrov, aj s chlpami. A to je jedno z najvacsich letisk sveta co denne prijima A380 a podobne stroje.
Podla takeho isteho sudku (aj s chlpami) ma Jaroslavl 3000 metrov.

BTS ma 3200 a to sa otvorene povazuje za NADSTANDARDNE dlhu drahu na vyznam letiska ako takeho.

To bol mimochodom dovod preco Vieden chcela kupit BA - chceli tam presmerovat nakladne Jumba prave kvoli dlzke drahy - taku v blizkom okoli nikdo okrem VIE a BA nema.
 

 

Islo o antenu vnutorneho radiomajaku systemu automatickeho pristavania, ktory je vzdialeny cca 370m pred prahom drahy. Je to uplne normalne a kazde letisko vybavene systemom ILS ma taketo radiomajaky tri - jeden vo vzdialenosti cca 300m, dalsi 1000m a prvy 7000m od prahu drahy.
 
Hodnoť

 

a môžte sa rusofili aj pokrájať.... jednoducho s lietaním v Rusku sú problémy..keďže si aj samy hráči o tom hovorili historky...aj Medvedev to priznal.. nepočul som aby hráči NHL si hovorili nejaké historky z lietadiel...
 

PROBLEM V RUSKU JE RUSKO

Cerveni sudruhovia sasnzili luhat ze to bolo palivo preco?lebo inac by museli uznat ze ich cely letecky arsenal je na urovni vrakov.
 
Hodnoť

 

Lukas, veľa gólov Ti prajem, nech Ti dobrí ľudia pomôžu, verím, že áno.....
Zaria, pomôž, mamine, myslím, že iba vy dvaja to dokážete....
 
Hodnoť

Nezmysel, ta draha ma 2,500 metrov !!!

2) Jak-42 je MALE lietadlo navrhovane na ovela horsie podmienky
Z 2,5 kilometrovej drahy odstartuje aj Jumbo. Zvlast ked nie je plne nalozene ako v tomto pripade (vraj 1/3).

Zakladny pruser zrejme bola technika chyba V KOMBINACII s chybou (prehnaou sebadoverou) pilota ktory sa to (podla vsetkeho) snazil stale zdvihnut aj davno potom co podla predpisov mal prerusit start...
 


Najčítanejšie na SME