ja zasa nechapem, preco je pred odletovou drahou antena....nemalo by byt niekolko kilometrov pred drahou prazdno? nemoze ta antena byt niekolko sto metrov do strany? sak keby sa s nou nezrazili tak nejaku vysku mali tak by snad pristali
Ale prosim vas , uz dost tych blbych spekulaci... aj ked bulvar je bulvar ...Jagr to uz je fakt odbornik na posudzovanie letisk. Pocula som priamo vyjadrenia odbornikov a samotnych ruskych letcov, ktori poznaju toto letisko ako svojich pat prstov, letisko (zaroven byvale vojenske) je asolutne vyhovujuce a bezproblemove, az nad mieru s mimoridne dlhou vzletnou drahou. Tak isto letci nesuhlasia ze pricinami katastrof v Rusku je hlavne vek lietadiel, a prave JAKy hodnotia ako najspolahlivejsie, aj tento bol z r.94, co pre lietadlo vobec nieje az taky vysoky vek, Za najvacsi problem v Rusku letci oznacuju vedenie civilneho letectva na najvyssich postoch, medzi ktorymi sa nenachadza ani jeden jediny odbornik, co pred 90 rokmi sa nemohlo stat!!! a taktiez mnozstvo sukromnych leteckych spolocnosti, co sa staraju o tie lietadla "po svojom"...Ruski letci so stazou svoje lietadla hodnotia velmi vysoko, pri spravnej udrzbe a takych letcoch, ktori sa pokladaju vo svete za najlepsich, ten vek lruskych lietadel tu urcite nieje hlavnym problemom.
Zrazka z antenou bola len dosledkom toho ze lietadlo nedokazalo vzlietnut, preslo celu nadstandartne dlhu vzletnu drahu (normalne uz max. z polovice malo vzlietnut) a zanechalo este kus stop na trave...bol tam technicky problem, otazka preco a aky...
Vzletová dráha naozaj príčinou problémov nebola... Má okolo 2800 metrov - silné trojmotorové lietadlo ako Yak-42, navyše naplnené len z jednej tretiny (maximálnu kapacitu má okolo 110-120 ľudí) musí bez problémov s rezervou vzlietnuť na 1000 metroch. Takže mali teda naozaj veľmi slušnú rezervu... Na druhej strane, podľa vyjadrení expertov potrebuje Yak-42 na úspešný vzlet všetky tri motory (aspoň čiastočne). Keď nie je splnená táto podmienka, môže mať dráha aj 10 kilometrov a vzdušný priestor najbližších 50 kilometrov úplne voľný a aj tak by to lietadlo skončilo na zemi... bohužial.
Ale zase na druhej strane, dlhsia dráha nikdy nie je na skodu. Keby mali piloti k dispozícii dlhsiu dráhu, tak by mali viac casu na skonstatovanie problému s motormi a prípadné prerusenie startu.
Keby bolo keby ... na dane lietadlo mali k dispozicii viac ako 2-nasobok(!) toho co (aj s rezervou ) potrebovali.
Heathrow ma 4000 metrov, aj s chlpami. A to je jedno z najvacsich letisk sveta co denne prijima A380 a podobne stroje. Podla takeho isteho sudku (aj s chlpami) ma Jaroslavl 3000 metrov.
BTS ma 3200 a to sa otvorene povazuje za NADSTANDARDNE dlhu drahu na vyznam letiska ako takeho.
To bol mimochodom dovod preco Vieden chcela kupit BA - chceli tam presmerovat nakladne Jumba prave kvoli dlzke drahy - taku v blizkom okoli nikdo okrem VIE a BA nema.
Islo o antenu vnutorneho radiomajaku systemu automatickeho pristavania, ktory je vzdialeny cca 370m pred prahom drahy. Je to uplne normalne a kazde letisko vybavene systemom ILS ma taketo radiomajaky tri - jeden vo vzdialenosti cca 300m, dalsi 1000m a prvy 7000m od prahu drahy.
a môžte sa rusofili aj pokrájať.... jednoducho s lietaním v Rusku sú problémy..keďže si aj samy hráči o tom hovorili historky...aj Medvedev to priznal.. nepočul som aby hráči NHL si hovorili nejaké historky z lietadiel...
2) Jak-42 je MALE lietadlo navrhovane na ovela horsie podmienky Z 2,5 kilometrovej drahy odstartuje aj Jumbo. Zvlast ked nie je plne nalozene ako v tomto pripade (vraj 1/3).
Zakladny pruser zrejme bola technika chyba V KOMBINACII s chybou (prehnaou sebadoverou) pilota ktory sa to (podla vsetkeho) snazil stale zdvihnut aj davno potom co podla predpisov mal prerusit start...
http://www.airport-data.com/wo...
ma skutocne 3km dlzku
keci
Udajne kvoli prezidentskej...
To je ta prva odspodu podla mna - http://maps.google.com/maps?cl...
Link este raz